Eind van het jaar, dus verplichte lijstjes. Het waarom staat al in eerdere logjes, dus hier zijn ze. Leukste film: Juno. Beste film: There will be blood. Leukste roman: The Yiddish Policemen’s Union. Beste roman: The reluctant fundamentalist. Beste strip: Drie schimmen. Nauwelijks muziek gekocht dit jaar, dus geen beste cd, maar wel een fenomenaal concert gezien.